slmt dtg

Pengikut

ads by mangga

HBeat

Jumaat, 24 Disember 2010

Penyerang Indonesia, Gonzales cedera

JAKARTA - Skuad nasional Indonesia menerima berita buruk menjelang perlawanan akhir pertama Piala Suzuki AFF 2010 menentang Malaysia Ahad ini, apabila penyerang mereka, Christian Gonzales mengalami cedera pangkal paha.

Laman web sukan negara itu, MICOM melaporkan, ini menyebabkan pemain kelahiran Uruguay itu tidak menyertai latihan terakhir Indonesia, sebelum berangkat ke Malaysia.

Pemain yang telah menjaringkan tiga gol pada Piala Suzuki AFF itu, hanya melakukan latihan ringan di Padang Persatuan Sepak Bola Seluruh Indonesia (PSSI), Jakarta kelmarin, bersama fisioterapi pasukan.

"Memang ada kecederaan pada paha kanan, namun ia tidak menjadi masalah. Boleh dikatakan 90 peratus Gonzales boleh beraksi di Malaysia nanti," kata fisioterapi pasukan itu.

Menurutnya, untuk mempercepat penyembuhan, pihaknya memberikan sistem latihan khas buat pemain tersebut bagi memastikan kecederaan pemain yang mendapat jolokan El Loco, tidak berlarutan.

Latihan sesi terakhir menjelang perlawanan menentang Malaysia, pada Ahad ini, katanya, hanya melibatkan latihan ringan di gimnasium dan berjoging.

"Sesi terapi juga terus dilakukan hingga dua tiga hari berikutnya dan apa yang jelas pada aksi final nanti, Gonzales pasti diturunkan," tambahnya.

Sementara itu, penolong jurulatih pasukan, Wolfgang Pikal berkata, semua keadaan pemain berada dalam keadaan terbaik termasuk Gonzales, walaupun pemain itu hanya menjalani latihan ringan.

"Gonzales bagus. Tiada rancangan Gonzales digantikan dengan pemain yang lain. Keadaannya cukup bagus," katanya. - Agensi

1 ulasan:

  1. boleh caya ke....saja buat gimik nak kasi M'sia terkoya kejap.....

    BalasPadam

Iklan Mangga