slmt dtg

Pengikut

ads by mangga

HBeat

Selasa, 30 Oktober 2012

Kelantan belum sedia lepaskan Mat Yo

Norshahrul Idlan Talaha @ Mat Yo
Norshahrul Idlan Talaha

PERSATUAN Bolasepak Kelantan (Kafa) belum bersedia melepaskan penyerang berbisa mereka, Norshahrul Idlan Talaha mewakili pasukan lain musim depan, termasuk Johor yang dikatakan berminat mendapatkan khidmat pemain berkenaan.

Setiausaha Kehormat Kafa Azman Ibrahim berkata, berdasarkan kontrak yang ditandatangani, pemain berusia 26 tahun itu masih mempunyai baki setahun bersama Kelantan.

"Semalam, Setiausaha Kehormat PBNJ (Persatuan Bolasepak Negeri Johor, Suhairi Hashim) menghubungi saya memaklumkan bahawa beliau akan menghantar surat buat kali kedua untuk menawarkan pampasan bagi melepaskan Norshahrul.

"Kami akan membincangkan status Norshahrul dalam mesyuarat jawatankuasa pasukan yang akan diadakan tidak lama lagi," katanya ketika ditemui pemberita selepas majlis Anugerah Bolasepak Kebangsaan 100PLUS-Astro Arena-FAM di Shah Alam, hari ini.

Media sebelum ini, melaporkan bahawa PBNJ berminat mendapatkan khidmat penyerang itu berikutan prestasi cemerlangnya bersama Kelantan musim ini termasuk menyumbat dua gol ketika perlawanan akhir menentang Angkatan Tentera Malaysia (ATM), sekali gus membantu The Red Warriors muncul juara Piala Malaysia buat kali kedua.

Norshahrul yang dikenali dengan panggilan 'Mat Yo' dalam kalangan rakan sepasukan dikatakan menghantar surat kepada Kafa baru-baru ini, untuk membolehkan beliau berhijrah ke pasukan lain namun jawatankuasa pasukan menolaknya dengan alasan pemain itu masih mempunyai kontrak setahun lagi.

Sementara itu, Norshahrul yang ditemui pemberita pada majlis itu berkata, beliau masih berminat mewakili pasukan Johor kerana ingin mencari angin baru.

"Saya difahamkan PBNJ masih menaruh minat untuk mendapatkan khidmat saya, namun semuanya terserah kepada pengurusan pasukan (Kelantan) untuk menentukan masa depan saya," katanya yang dipilih sebagai penyerang terbaik kebangsaan untuk kali ketiga berturut-turut pada majlis itu. 

Beliau berkata, fokusnya kini ialah persiapan bersama skuad kebangsaan untuk mempertahankan kejuaraan Piala AFF, yang dijadual bermula 23 November ini. - Bernama

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Iklan Mangga