slmt dtg

Pengikut

ads by mangga

HBeat

Sabtu, 13 Oktober 2012

Sathia: ‘Saya sudah jangka temu Kelantan’

B Sathianathan
B. Sathianathan

JURULATIH Angkatan Tentera Malaysia (ATM), B. Sathianathan mengakui bahawa beliau memang sudah menjangkakan pasukannya akan bertemu dengan The Red Warriors pada final Piala Malaysia edisi 2012, Sabtu ini.

"Saya sudah jangka akan bertemu Kelantan," kata beliau kepada Sinar Harian Online, hari ini.


Beliau menambah: "Kemenangan Kelantan ke atas Selangor memang sudah saya jangkakan kerana Kelantan merupakan satu pasukan yang terkuat."


Pertemuan dua kali antara ATM dengan Kelantan dalam saingan Kumpulan B telah memberi petunjuk awal kepada Sathia, di mana ATM pernah seri 1-1 dan tumpas di tangan Kelantan 3-4 bulan lalu.


"Kelantan telah menjadi juara Piala FA dan Liga Super ini sudah cukup untuk membuktikan mereka satu pasukan yang kuat," katanya.


Meskipun pasukan bimbingan Bojan Hodak mengalami masalah besar berikutan ketiadaan dua tunjang utamanya iaitu Mohd Norfarhan dan Mohamed Mahmoud Ghadar di final, ia bukan satu kelebihan besar buat ATM.


"Kelantan bukan bergantung pada kesebelas pemain utamanya sahaja... kekuatan Kelantan pada 18 orang pemainnya.


"Kesemua pemainnya sangat berpengalaman, malah semua pemain simpanannya boleh beraksi dengan baik, jadi ketiadaan dua pemainnya masih boleh digantikan dengan pemain lain," jelas Sathia.


Menurut Sathia lagi, kehilangan dua pemain Kelantan itu bukanlah satu kepincangan buat The Red Warriors kerana Mohd Badri Mohd Radzi atau dikenali dengan nama Piya mampu menggantikan tempat mereka.


"Bagi saya Piya mampu menggantikan posisi Farhan dan Ghadar, malah yang lain juga boleh menggantikan tempat mereka kerana keserasian mereka sangat kuat," jelasnya lagi.


Persediaan ATM menjelang saingan akhir Piala Malaysia musim ini, Sathia menyatakan bahawa pasukannya akan berusaha sebaik mungkin untuk menentang Kelantan.


"Kami akan bertungkus-lumus dan kerja kuat untuk saingan final nanti. Kami akan bermain dengan baik dan tidak boleh melakukan sebarang kesilapan," tambah Sathia.


Walaupun Sathia mengakui kekuatan Kelantan, namun beliau masih menyimpan hasrat untuk ATM muncul sebagai juara Piala Malaysia edisi 2012 buat julung kalinya.


"Tidak mustahil untuk ATM muncul sebagai juara musim ini yang penting usaha dan kerja keras sangat penting.


"Saya mahu semua pemain saya bermain dengan 'enjoy' di final nanti tapi bermain dengan penuh disiplin," tambah beliau. - SinarHarian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Iklan Mangga