slmt dtg

Pengikut

ads by mangga

HBeat

Jumaat, 23 September 2011

NS tekad bangkit


Mohd Azraai Khor Abdullah

TERSENTAK dengan kekalahan 0-2 kepada PKNS Selangor di halaman sendiri Selasa lalu, Negeri Sembilan tidak mahu duka dialami itu berterusan menjelang pertemuan dengan Sime Darby, bagi saingan Kumpulan B Piala Malaysia, di Stadium Selayang, esok.

Sebaliknya, mereka mahu memastikan rekod cemerlang menewaskan pasukan dari Liga Perdana itu 5-0 pada pertemuan pertama di Stadium Tuanku Abdul Rahman Paroi, dapat diulangi nanti.

Ketua jurulatih, Mohd Azraai Khor Abdullah mahu pemain Negeri Sembilan tidak memandang mudah keupayaan lawan sebaliknya perlu memberikan perhatian serius untuk memastikan kemenangan dicapai.

“Jaringan besar pada perlawanan pertama sebelum ini tidak boleh dijadikan ukuran misi yang ingin dicapai nanti adalah mudah kerana situasi perlawanan itu nanti sukar diramal apatah lagi beraksi di gelanggang lawan.

“Saya sudah mengingatkan pemain betapa pentingnya mereka memberikan tumpuan sepanjang tempoh 90 minit dan pada masa sama tidak melakukan kesilapan mudah selain bijak memanfaatkan setiap peluang jaringan,” katanya semalam.

Negeri Sembilan yang kini mendominasi Kumpulan B mengumpul sembilan mata hasil tiga kemenangan dan sama dengan Terengganu di tempat kedua, namun kedua-dua pasukan dibezakan dari segi jaringan gol.

Bagi Azraai, kemenangan ke atas Sime Darby perlu direalisasikan anak buahnya bagi mengesahkan tempat ke suku akhir sekali gus mengelak situasi tertekan apabila berhadapan Terengganu, di Kuala Terengganu pada perlawanan terakhir nanti. - myMetro

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Iklan Mangga