slmt dtg

Pengikut

ads by mangga

HBeat

Khamis, 29 September 2011

Wan Jamak salahkan pengadil punca Kedah kalah

JURULATIH Kedah, Wan Jamak Wan Hassan menyalahkan pengadil yang membatalkan dua gol skuad Hijau Kuning pada separuh masa pertama sebagai punca pasukan tuan rumah gagal layak ke suku akhir Piala Malaysia.

“Kami sepatutnya dapat dua gol bersih tetapi kami dirompak oleh pengadil perlawanan menyebabkan gagal untuk mencari gol kemenangan untuk ke peringkat suku akhir.

“Pengadil membuat keputusan yang langsung tidak masuk akal,” katanya ketika ditemui selepas perlawanan menentang Perak dalam saingan Kumpulan A di Stadium Darulaman, malam kelmarin.

Jaringan Baddrol Bakhtiar seawal minit ke-11 dan Mohd Faizal Abu Bakar pada minit ke-38 dibatalkan pengadil dengan alasan pemain Kedah berada dalam keadaan ofsaid dan Faizal mengganggu penjaga gol Perak, Kamarul Affandi.

“Saya mahu FAM (Persatuan Bolasepak Malaysia) dan pengerusi pengadil melihat semula ulang tayang perlawanan itu bagi memastikan tindakan dibuat pengadil itu betul atau pun tidak,” kata Wan Jamak.

Keputusan kontroversi pengadil itu juga menyebabkan lebih 20,000 penyokong setia pasukan itu tidak puas hati sehingga ada segelintir bertindak agresif membaling objek ke arah pengadil ketika tamat separuh masa pertama. - BHarian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Iklan Mangga