slmt dtg

Pengikut

ads by mangga

HBeat

Rabu, 7 September 2011

‘Kapak terbang’ melayang


AMPANG: Sekumpulan empat remaja lelaki bertindak samseng dengan menumbuk dan membaling kapak ke arah bapa seorang daripada rakan mereka selepas berang tidak dibenarkan berjumpa rakannya itu, awal pagi kelmarin.

Bagaimanapun, tindakan pantas lelaki berusia 45 tahun itu mengelak berjaya menyelamatkan dirinya daripada terkena kapak ‘terbang’ berkenaan.

Sumber berkata, dalam kejadian kira-kira jam 3 pagi itu, mangsa yang sedang tidur di dalam rumahnya di Pandan Jaya, di sini, terkejut sebaik mendengar bunyi bising dari luar rumah.

“Kumpulan remaja berusia 17 tahun itu yang juga rakan sebaya anak lelakinya datang ke rumah dan memaksa anaknya keluar melepak. Namun, anak mangsa enggan keluar.

“Mangsa kemudian menasihati mereka supaya pulang dan tidak memaksa anak lelakinya itu terbabit dalam kumpulan berkenaan,” katanya.

Malangnya, seorang daripada kumpulan itu secara tiba-tiba naik angin lalu menumbuk muka mangsa.

“Bukan itu saja, seorang lagi daripada mereka pula membaling kapak ke arah mangsa. Bagaimanapun, mangsa yang menyedari tindakan itu sempat mengelak,” katanya.

Berikutan tindakan itu, mangsa yang berang dengan tindakan itu dikatakan mengejar kumpulan terbabit, namun tidak berhasil.

Menurutnya, isteri mangsa yang melihat kejadian itu segera menghubungi polis sebelum sepasukan polis tiba di tempat kejadian.

Difahamkan, kumpulan berkenaan dipercayai menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) kepada anak mangsa dengan mengugut mahu membunuhnya jika membuat laporan polis.

Mangsa yang bimbang akan keselamatan keluarganya tampil membuat laporan di balai polis berhampiran. - myMetro

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Iklan Mangga