slmt dtg

Pengikut

ads by mangga

HBeat

Sabtu, 23 Oktober 2010

Nor Shahrul, Akmal mampu benam Kedah

tonggak penyerang Kelantan, Nor Shahrul Idlan Talaha (dua dari kanan) dan Akmal Rizal Rakhli (tiga dari kanan) giat menjalani latihan di Stadium Sultan Muhammed IV, Kota Bharu semalam sebagai persediaan menentang Kedah dalam Piala Malaysia, hari ini.

KOTA BHARU - Meskipun Kedah mempunyai rekod baik di Stadium Sultan Muhammed IV musim ini, Kelantan sudah bersiap sedia untuk menjadikan lawan mereka itu sebagai mangsa, selepas menjinakkan Selangor dalam saingan Piala Malaysia.

Beraksi di depan 25,000 penyokong setia mereka, Kelantan pasti mempunyai kelebihan psikologi pada separuh akhir kedua Piala Malaysia, hari ini.

Kelantan dilimpahi pelbagai berita gembira apabila penyerang kebangsaan, Nor Shahrul Idlan Talha akan beraksi, setelah digantung akibat menerima kad merah.

Gandingan Nor Shahrul dan Akmal Rizal Rakhli, pasti meresahkan pertahanan Kedah.

Gandingan Nor Shahrul-Akmal telah meledak lapan gol setakat ini dan ini memaksa pertahanan Kedah, terutama penjaga gol mereka, Helmi Eliza Elias perlu bekerja lebih keras.

Ketua jurulatih Kelantan, B. Sathianathan berkata, pasukannya membuat persiapan rapi untuk perlawanan hari ini.

"Kedah sebuah pasukan yang hebat. Prestasi di atas kertas juga memihak kepada mereka.

''Kedah mempunyai lima pemain kebangsaan. Mahu tak mahu, kita kena bagi yang terbaik pada perlawanan malam esok,'' katanya ketika ditemui, semalam.

Ditanya mengenai peluang pasukannya pada perlawanan hari ini, bekas pengendali skuad kebangsaan itu memberitahu: "Saya yakin kita mampu ke perlawanan akhir. Ini berdasarkan apa yang pemain tunjukkan pada perlawanan separuh akhir pertama, walaupun kita terpaksa membuat pertukaran pemain dalam tempoh sepuluh minit.

"Pemain tetap fokus dan berjaya mencipta beberapa peluang gol dalam perlawanan tersebut, inilah yang kita mahukan,'' katanya.

Tambahnya, untuk perlawanan hari ini, beliau akan membuat sedikit perubahan taktikal bagi mengisi kekosongan Azizi Mat Rose, yang cedera.

"Perubahan taktikal terpaksa dilakukan, namun bagi saya ia tidak menjejaskan persiapan saya. Rata-rata pemain yang saya miliki mampu beraksi seperti yang saya mahukan.

"Inilah peluang mereka yang tidak tersenarai sebelum ini untuk membuktikan sesuatu kepada pasukan,'' katanya.

Sathianathan juga berkata, Kelantan juga bersedia jika permainan diheret sehingga ke masa tambahan.-Utusan Malaysia Online

Diharap pasukan Kelantan dpt melakukannya dgn terbaik sekali...jgn hampakan kami... Apa2 pun kita berdoa agar perlawanan ini berpihak kpd Kelantan..... Kepada penyokong Kelate...tunjukkan semangat kesukanan yg jitu....jgn huru-hara keadaan.... malu weh.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Iklan Mangga