slmt dtg

Pengikut

ads by mangga

HBeat

Selasa, 19 Oktober 2010

Rooney bakal meninggalkan MU


Rooney
 LONDON – Wayne Rooney bakal meninggalkan Manchester United berikutan beberapa perselisihan faham dengan pengurus, Alex Ferguson.

Perbincangan kontrak baru yang akan mengekalkan Rooney di Old Trafford sehingga penghujung kariernya telah tertangguh, sekali gus membuka jalan buat penyerang England itu meninggalkan United pada musim perpindahan Januari depan.

Hubungan Ferguson dan Rooney semakin renggang sejak penyerang berusia 24 tahun itu kembali daripada tugasan antarabangsa bersama England minggu lepas.

Semuanya berpunca daripada beberapa perselisihan faham berikutan pembongkaran skandal seks Rooney yang turut menyaksikan Ferguson mengetepikan penyerang England tersebut dalam skuad United.

Penyerang itu diketepikan ketika United menentang bekas kelabnya, Everton seminggu selepas skandal tersebut terbongkar.

Ferguson menjelaskan bahawa beliau hanya mahu melindungi penyerang itu daripada kutukan peminat Everton yang enggan memaafkannya kerana meninggalkan Goodison Park pada 2004.

Tetapi sebenarnya Ferguson memberitahu Rooney bahawa keputusan berkenaan dibuat sebagai hukuman terhadap isu peribadinya itu dan juga berdasarkan ramalannya bahawa prestasi penyerang tersebut akan terjejas.- sumber Berita Online

Itulah nak main bola....mainlah betul2..asyik nak skandal aje.... kan dah susah.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Iklan Mangga