slmt dtg

Pengikut

ads by mangga

HBeat

Selasa, 14 Disember 2010

Bekas pemain bola terlantar sakit

Sairozi Daud kini terlantar sakit selepas disahkan menghidap penyakit barah tengkuk, hampir setahun lalu

MACHANG - Suatu ketika dahulu, kelibat Sairozi Daud, 32, di atas padang sebagai penyerang pasti menghadirkan gerun buat lawan.

Namun, keadaan tersebut bertukar sebaik saja bekas pemain Johor FC itu terlantar sakit kerana disahkan mengidap penyakit barah tengkuk dan terlantar sakit hampir setahun lalu.

Menurutnya, ketika mewakili Johor FC dia hanya sempat beraksi dalam satu perlawanan menentang KL PLUS, Febuari lalu sebelum dikesan menghidap penyakit tersebut.

"Sebaik sahaja penyakit tersebut dikesan, saya terus menjalani pembedahan pada 12 Febuari lalu di Hospital Pakar Sultan Abdul Samad, Johor Bahru dan segala perbelanjaan ditanggung oleh pengurusan Johor FC selaku majikan.

"Saya terlantar hampir sembilan bulan di sana sebelum dibawa pulang ke kampung bulan lalu setelah kontrak dengan Johor FC berakhir sejurus kempen Piala Malaysia," katanya ketika ditemui di Kampung Pangkal Nering Timur, Pulai Chondong dekat sini, semalam.

Tambah Sairozi, sehingga kini dia sudah menjalani rawatan kimoterapi sebanyak tujuh kali dan radioterapi sebanyak 36 kali.

"Walaupun sakit, saya terpaksa menahannya. Buat masa sekarang saya mengalami bengkak-bengkak di dada dan hanya mampu terlantar di atas tilam sepanjang masa dan tidak terdaya melakukan apa-apa kerja.

"Saya hanya mampu duduk bersimpul saja. Hendak mandi pun susah apatah lagi hendak membuang air," ujarnya yang telah berkahwin tetapi belum dikurniakan cahaya mata.

Sairozi memberitahu, dia tidak terdaya melakukan apa-apa kerja memandangkan tidak mempunyai daya ketahanan badan yang tinggi dan dinasihatkan hanya berehat oleh doktor pakar. Sementara isterinya pula hanya seorang suri rumah.

"Sejak pulang ke kampung bulan lalu, saya tidak lagi menjalani rawatan di hospital kerana tidak dapat menahan kesakitan selain kos rawatan yang tinggi.

"Buat masa ini saya menggunakan rawatan tradisional sahaja bagi mengubati penyakit tersebut dan pernah menerima sumbangan daripada Persatuan Bola Sepak Melayu Kelantan (PBSMK)," katanya. - Utusan

2 ulasan:

Iklan Mangga