slmt dtg

Pengikut

ads by mangga

HBeat

Selasa, 21 Disember 2010

Rush, Fowler meriahkan The King of Street

BEKAS penyerang Liverpool, Ian Rush (depan) menjadi tetamu jemputan pada cabaran The King of Street.

KEHADIRAN dua legenda bola sepak Liga Perdana England, (EPL), Ian Rush dan Robbie Fowler dijangka akan memeriahkan lagi Kejohanan Bola Sepak Jalanan -The King Of Street yang dijadualkan berlangsung tanpa henti selama tiga hari bermula pada 4 Mac tahun depan di Dataran Putrajaya.
Yang Dipertua Pertubuhan Pembangunan Belia Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Mohd. Irwan Rizal berkata, kehadiran dua legenda itu dilihat dapat menyediakan platform terbaik bagi mempromosi kejohanan yang julung kali diadakan itu sekali gus membantu merealisasikan sasaran penyertaan melebihi 5,000 pasukan yang akan dicatatkan dalam Malaysia Book Of Records.
"Kami sudah berbincang dengan Persatuan Pemain Bola Sepak Profesional Malaysia (PFA) dan berdasarkan kepada maklum balas yang kami terima sehingga kini, Robbie Fowler dan Ian Rush antara yang mungkin hadir, selain beberapa pemain legenda lain yang kami yakin dapat menambah tarikan terhadap pertandingan ini," katanya dalam satu kenyataan semalam.
Ian Rush dan Robbie Fowler adalah dua nama besar di EPL suatu ketika dahulu yang pernah beraksi sebagai penyerang bagi kelab gergasi England, Liverpool.
Empat kategori dipertandingkan iaitu terbuka lelaki dan wanita, lelaki bawah 18 tahun serta lelaki bawah 12 tahun, dengan johan terbuka lelaki akan membawa pulang wang tunai RM30,000 manakala bagi johan terbuka wanita, lelaki bawah 18 tahun serta lelaki bawah 12 tahun masing-masing akan menerima RM8,000, RM10,000 dan RM4,000.
Selain pasukan tempatan, kejohanan ini turut dibuka kepada pasukan dari luar negara.
Jemputan akan dihantar melalui pejabat-pejabat kedutaan Malaysia di negara-negara seperti Indonesia, Thailand, Singapura dan juga negara Asia Barat.
Langkah tersebut adalah untuk memastikan sasaran mengumpul lebih 20,000 belia dalam satu masa di Dataran Putrajaya dapat direalisasikan.
Untuk keterangan lanjut mengenai kejohanan ini boleh melayari laman Facebook The King Of Street. - Kosmo

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Iklan Mangga