slmt dtg

Pengikut

ads by mangga

HBeat

Selasa, 21 Disember 2010

Real terus tekan Barca

PEMAIN tengah Real Madrid, Angel di Maria (kanan) terlibat dalam pergaduhan dengan pemain Sevilla, Didier Zokora dalam aksi tegang La Liga di Santiago Bernabeu, semalam. - AFP

MADRID - Angel Di Maria memastikan Real Madrid terus memberi tekanan kepada pendahulu, Barcelona apabila menumpaskan Sevilla 1-0 dalam perlawanan La Liga yang berlangsung penuh tegang dan menyaksikan Real menamatkan saingan dengan 10 pemain.

Pemain sayap Argentina itu tenang menyempurnakan jaringan dari sudut sukar pada minit ke-77, tidak lama selepas Ricardo Carvalho menerima kad kuning kedua kerana mengasari Alvaro Negredo.

Sevilla memberi kesukaran kepada skuad bimbingan Jose Mourinho itu dalam perlawanan yang dicemari dengan pergaduhan buruk dan beberapa insiden kekasaran. Kemenangan membolehkan Real mengekori Barca dengan dua mata.

Dalam pertarungan penuh tegang itu, Sevilla turut menutup saingan dengan 10 pemain selepas Mouhamadou Dabo diperintah keluar padang pada masa kecederaan.

Juara bertahan, Barcelona, yang mengalahkan Espanyol 5-1 kelmarin, menikmati percutian musim sejuk dengan mengumpul 43 mata daripada 16 perlawanan, dua mata di depan Real yang menghuni tangga kedua.

Terdahulu, Atletico Madrid menebus kehampaan selepas tersingkir daripada Liga Europa apabila mengalahkan Malaga 3-0 di gelanggang lawan untuk mendaki ke kedudukan keenam dengan 26 mata.

Atletico, yang gagal mempertahankan kejuaraan Eropah selepas kandas di peringkat kumpulan, menggunakan akal mereka membenam bekas jurulatih Real, Manuel Pellegrini di Malaga.

Selepas 22 minit perlawanan berlangsung, pemain tengah Portugal, Tiago menjaringkan gol setelah menerima hantaran menerusi sepakan percuma Simao Sabrosa.

Dia kemudian menanduk bola kepada Alvaro Dominguez bagi membolehkan rakan sepasukannya itu meledakkan gol kedua yang juga dilakar menerusi sepakan percuma Simao pada minit ke-66.

Tiga minit berselang, pemain Portugal itu yang dipinjam daripada Juventus sekali lagi menjadi wira apabila menanduk gol ketiga.

Atletico kini mengatasi pasukan jiran, Getafe menerusi perbezaan gol selepas kelab bimbingan Michel itu melakar kemenangan 3-2 ke atas Almeria.

Real Zaragoza kekal menghuni tangga tercorot liga dengan 10 mata selepas mencatat seri 0-0 di Osasuna.
Ia adalah perlawanan pertama buat jurulatih baru Zaragoza, Javier Aguirre. - Reuters

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Iklan Mangga