slmt dtg

Pengikut

ads by mangga

HBeat

Jumaat, 10 Disember 2010

Rekod Chelsea tercalar

BRANDAO (kiri) meledakkan gol tunggal perlawanan ketika menang 1-0 ke atas Chelsea awal pagi semalam.

MARSEILLE - Chelsea terus dirundung malang apabila tewas 0-1 kepada Marseille pada aksi terakhir Kumpulan F saingan Liga Juara-Juara awal pagi semalam.
Ternyata hasrat skuad The Blues ini untuk mengubah rentak sumbang mereka ketika ini tidak kesampaian.
Dengan dua peluang untuk mendapatkan sepakan penalti telah dinafikan pengadil, kekalahan itu membuatkan Chelsea gagal mencatat rekod bersih selepas menang lima aksi awal peringkat kumpulan itu.
Pengurus Chelsea, Carlo Ancelotti sebelum perlawanan mahu anak-anak buahnya turun dengan penuh bersemangat untuk mencipta kemenangan setelah mereka hanya menang sekali pada enam aksi terakhir Liga Perdana England.
"Kami tidak beraksi 100 peratus. Mungkin hanya 50 peratus saja. Apa pun kami perlu tingkatkan semula prestasi terutama apabila berdepan Tottenham Hotspur, Manchester United dan Arsenal selepas ini.
"Memang saya akui, kami kini kehilangan tahap keyakinan," jelas Ancelotti.
Sementara itu, kapten Chelsea, John Terry berkata, dia sedar bahawa mereka gagal beraksi dengan baik tetapi masih berharap agar ia dapat dipertingkatkan dalam masa terdekat.
"Pengurus (Ancelotti) telah beritahu kami betapa pentingkan untuk mengembalikan persembahan baik. Lagipun kami mempunyai tugas berat bertemu Tottenham pada Ahad ini. Harap keadaan akan berubah," kata Terry.
Pada perlawanan awal pagi semalam, Ancelotti telah membuat tiga pertukaran dengan Paulo Ferreira, Josh McEachran dan Ramires berada dalam kesebelasan utama, John Mikel Obi di bangku simpanan manakala Ashley Cole dan Nicolas Anelka direhatkan.
Gol kemenangan Marseille dijaringkan penyerang dari Brazil, Brandao pada minit ke-81. - AFP

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Iklan Mangga