slmt dtg

Pengikut

ads by mangga

HBeat

Jumaat, 23 Disember 2011

Butler mahu Kijang serius lawan Persebaya


PERLAWANAN menentang kelab terbaik Liga Premier Indonesia, Persebaya FC bagi merebut Piala Unity di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu, malam ini akan dijadikan medan barisan pemain Kelantan membuktikan kemampuan berkualiti.

Ketua jurulatih, Peter Butler berkata, dengan kehadiran dua pemain import dan pemain tempatan berpengalaman, beliau mahu pasukannya berjuang habis-habisan sebelum bertemu semula di Surabaya, 28 Disember ini.

“Perlawanan ini tentunya menjadi perhatian ramai peminat tempatan yang ingin melihat perkembangan terkini Kelantan dan kehebatan kelab Indonesia itu.

“Saya belum memutuskan kesebelasan terbaik tetapi saya mahu pemain yang beraksi nanti mampu memastikan kemenangan kami,” katanya pada sidang media bersama ketua jurulatih Persebaya, Divaldo Alves di Kota Bharu, semalam.

Sementara itu, Divaldo bakal menurunkan tiga importnya, Otavio Dutra dan Alexandre Da Silva Mariano dari Brazil serta pemain Australia, Andrew Barisic.

Bagaimanapun, jurulatih berusia 33 tahun itu tidak memandang mudah keupayaan Kelantan yang dianggap pasukan terbaik Liga Super Malaysia.

Katanya, peluang beraksi dengan Kelantan di Kota Bharu akan dipergunakan sebaik mungkin bagi memburu kemenangan sebagai bekalan di Surabaya nanti.

“Saya mengharapkan tentangan sengit tuan rumah. Saya fikir jika banyak jaringan dapat dilakukan kedua-dua pasukan, perlawanan pasti lebih menarik,” katanya.

Sementara itu, pelanggan Indopek menerusi pakej berbayar Astro boleh menyaksikannya secara langsung hari ini di saluran Bintang 141 jam 8.40 malam dan perlawanan kedua 28 Disember jam 8.55 malam. - myMetro

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Iklan Mangga