slmt dtg

Pengikut

ads by mangga

HBeat

Jumaat, 2 Disember 2011

Safiq anggap anugerah penyuntik baru karier


KEGIGIHAN perancang utama negara, Safiq Rahim membuahkan hasil apabila dia dinobat Pemain Tengah Terbaik pada Anugerah Bola Sepak Kebangsaan 201, kelmarin.

Pemain berusia 24 tahun itu yang kini menjalani latihan bersama kelab Wales, Kelab Bola Sepak Cardiff City sudah mengukuhkan namanya di peringkat Asia Tenggara sejak beberapa tahun lalu.

Justeru bukan sesuatu yang mengejutkan apabila pemain kelahiran Negeri Sembilan itu menerima pengiktirafan atas persembahannya untuk kelab dan negara.

Anugerah pemain tengah terbaik tepat pada masanya buat Safiq yang kini berusaha memikat pengurusan Cardiff.

Safiq gembira dengan anugerah yang diterima itu dan menyatakan ia sebagai kemuncak karier khususnya dalam tempoh 12 bulan lalu.

“Selepas segala usaha dan sedikit tuah, pastinya akan berjaya. 

“Saya bernasib baik kerana semua yang dirancang berjaya dilaksanakan.

“Saya banyak berkorban untuk berada di tahap ini. Apabila melihat semula masa lalu, saya berasa semua pengorbanan yang dilakukan berbaloi,” katanya.

Safiq tidak dapat menerima anugerah itu kerana menjalani latihan bersama Cardiff. Dia juga turut berada di Stadium Cardiff City untuk menyaksikan kelab Liga Kejuaraan itu mencatat kemenangan 2-0 ke atas kelab Liga Perdana, Blackburn Rovers untuk meraih tempat ke separuh akhir Piala Liga. - myMetro

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Iklan Mangga