slmt dtg

Pengikut

ads by mangga

HBeat

Jumaat, 23 Disember 2011

Liverpool berdiri teguh di belakang Suarez


SUAREZ mengemukakan rayuan berhubung penggantungan lapan perlawanan yang dikenakan FA England ke atasnya.

WIGAN - Pengurus Liverpool, Kenny Dalglish menegaskan, pasukan itu akan memberikan sokongan seratus peratus kepada penyerang, Luis Suarez yang ditimpa masalah.
Pemain antarabangsa Uruguay itu gagal memberikan inspirasi kepada skuad The Redsbagi memenangi aksi dengan Wigan Athletic pada awal pagi semalam.
Kegagalan Charlie Adam menyempurnakan sepakan penalti telah menyebabkan aksi di Stadium DW itu berakhir dengan ke putusan seri tanpa jaringan, sekali gus kekal di tangga keenam Liga Perdana England.
Namun, ketiadaan Suarez yang digantung lapan perlawanan dan didenda sebanyak AS$62,800 (kira-kira RM198,679) turut dirasai pengurus dan rakan sepasukannya.
Suarez didapati bersalah mengeluarkan kata-kata berunsur perkauman kepada pemain Manchester United, Patrice Evra di Anfield, Oktober lalu.
"Kami akan berdiri di Suarez dan akan sentiasa memberikan sokongan kepadanya.
"Saya rasa ia juga akan memberi kesan kepada penerimaan para peminat. Penyokong turut menunjukkan sokongan kepadanya."
Dalglish dan para pemain Liverpool turut membuktikan sokongan kepada Suarez apabila memakai baju yang mempunyai gambar dan nombor penyerang itu pada sesi pemanas badan.
Ia bertujuan memberi sokongan kepada Suarez yang akan membuat rayuan berikutan hukuman yang dikenakan oleh Persatuan Bola Sepak (FA) England.
Dalglish menyuarakan sokongan itu selepas menyaksikan Liverpool kekal di tempat keenam Liga Perdana England. - AFP

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Iklan Mangga