slmt dtg

Pengikut

ads by mangga

HBeat

Ahad, 30 Januari 2011

Foster kuasai peringkat lapan, Monslave rampas jersi kuning


JASIN 30 Jan. – Pelumba Jerman, Robert Foster mempamerkan kehandalan berkayuh dalam keadaan cuaca hujan apabila mencipta kemenangan sulung pada peringkat kelapan perlumbaan Le Tour de Langkawi (LTdL) 2011 di sini, hari ini.

Pelumba pasukan United Healthcare Pro Cycling Team itu menampilkan kayuhan bertenaga untuk melepasi kelompok utama sebelum sampai ke garisan penamat dengan catatan masa tiga jam 23 minit dan 32 saat.

"Walaupun sentiasa hujan tetapi tidak sejuk dan lebih baik daripada berlumba dalam keadaan panas sebelum ini,“ kata pelumba berusia 33 tahun itu selepas menamatkan saingan sejauh 156.6 kilometer dari Kuala Pilah ke Jasin.

Sementara itu, kedudukan pelumba terbaik keseluruhan berubah apabila pelumba Venezuela, Jonnatha Monsalve merampas jersi kuning dari pelumba Colombia, Libardo Nino Coprredor.

Monsalve juga mengekalkan jersi merah selaku pendahulu Raja Bukit dengan catatan masa terkumpul 25 jam tiga minit dan 12 saat selepas lapan peringkat perlumbaan.

Pelumba Itali, Andrea Guardini dari pasukan Farnese Vini-Neri Sottoli mengekalkan jersi biru (Raja Pecut) dengan 96 mata, manakala jersi putih disandang oleh pelumba Iran, Rahim Emami, selaku pelumba terbaik Asia. – Bernama

1 ulasan:

Iklan Mangga