slmt dtg

Pengikut

ads by mangga

HBeat

Rabu, 5 Januari 2011

'Kami sedia terima Bun'

KEMELUT menimpa Persatuan Badminton Malaysia (BAM) akibat peletakan jawatan jurulatih perseorangan, Datuk Misbun Sidek terus mencipta spekulasi mengenai kemungkinan kelab badminton profesional Nusa Mahsuri akan kembali melatih pemain elit, malah dikatakan mampu membentuk pasukan lebih kuat.

Hal itu tidak dinafikan Penasihat Nusa Mahsuri, Jalani Sidek (gambar) yang menggambarkan Misbun akan kembali ke kelab itu selepas meletak jawatan di BAM.

“Saya tidak nafikan kami akan membentuk semula pasukan profesional di Nusa Mahsuri. Saya bukan mahu mengambil kesempatan atas kemelut yang berlaku tapi mengapa perlu sia-siakan kemahiran Misbun, lebih baik dia kembali bersama kelab,” kata Jalani ketika ditemui di Banting, kelmarin.

Jalani ternyata tidak senang dengan apa berlaku di BAM bagaimanapun enggan mengulas lanjut mengenai apa sebenarnya yang berlaku kerana sebagai “orang luar” dia tidak mahu campur tangan.

Namun dia dapat berasakan bahawa Misbun amat terasa dengan tindakan seorang pegawai BAM dan menganggap abangnya sudah berputus asa.

Begitupun dia mengingatkan walau apapun berlaku kepada Misbun, Nusa Mahsuri sentiasa bersedia menggunakan khidmat jurulatih berpengalaman itu.
“Saya nak ingatkan BAM bahawa Misbun dan Rashid (Sidek) adalah jurulatih Nusa Mahsuri, mereka dipinjamkan ke badan induk atas nama negara. Kalau BAM tidak perlukan lagi, kita sedia ambil semula,” kata Jalani.

Jalani juga tidak menolak kemungkinan Datuk Lee Chong Wei yang dilapor mahu mengikut jejak Misbun akan turut menyertai Nusa Mahsuri sekali gus membentuk pasukan mantap di kelab profesional itu.
“Kalau Chong Wei keluar, saya pasti ramai lagi pemain akan keluar dari BAM.” - myMetro

1 ulasan:

Iklan Mangga