slmt dtg

Pengikut

ads by mangga

HBeat

Jumaat, 13 Januari 2012

Mancini, Gerrard 'panas'


GERRARD menjaringkan gol kemenangan 1-0 Liverpool ke atas City pada aksi separuh akhir pertama Piala Liga awal pagi semalam.

MANCHESTER - Pengurus Manchester City, Roberto Mancini (gambar kecil) dan kapten Liverpool, Steven Gerrard 'perang mulut' pada pertemuan separuh akhir pertama Piala Liga di Eastlands awal pagi semalam.
Gerrard meledakkan gol kemenangan 1-0 Liverpool ke atas City menerusi satu sepakan penalti pada minit ke-13, sekali gus memberi kelebihan untuk menghadapi aksi kedua di Anfield pada 25 Januari ini.
Begitupun, perlawanan tersebut telah dibayangi dengan insiden kekasaran yang dilakukan oleh pemain pertahanan, Liverpool, Glen Johnson ke atas pemain City, Joleon Lescott.
Insiden tersebut telah mencetuskan kemarahan Mancini kerana pengadil perlawanan, Lee Mason tidak menjatuhkan hukuman ke atas Johnson.
Ia lebih buruk berbanding insiden pada aksi Piala FA Ahad lalu apabila pemain City, Vincent Kompany melakukan terjahan keras ke atas pemain sayap Manchester United, Nani.
Sebagai hukuman, pemain pertahanan City itu telah dilayangkan kad merah dan digantung empat perlawanan.
Bagaimanapun, Gerrard tidak bersetuju dengan dakwaan Mancini dan kedua-dua individu tersebut dilihat telah bertengkar sebaik perlawanan tersebut tamat.
"Tidak, saya fikir ia tidak seperti yang didakwa Mancini," kata Gerrard ketika ditanya sama ada Johnson sepatutnya dilayangkan kad merah berhubung insiden itu.
"Ia adalah satu terjahan yang bersih.
"Saya terkejut dengan komen Mancini. Dia menuduh Wayne Rooney sebagai punca pemain City diarah keluar padang Ahad lalu. Kini, dia cuba meletakkan seorang pemain lagi dalam kesusahan. Ia tidak fikir ia akan berhasil."
Namun, Mancini mempunyai pendapat yang berbeza berhubung insiden itu dan rakaman televisyen menyokong pendapatnya itu.
"Terjahan Johnson ke atas Lescott adalah lebih buruk daripada apa yang dilakukan Kompany kepada pemain United. Semua orang boleh melihatnya," kata Mancini. - AFP

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Iklan Mangga