slmt dtg

Pengikut

ads by mangga

HBeat

Rabu, 18 Januari 2012

Selangor diaib FELDA United

REPUTASI besar Selangor – skuad pilihan dalam kancah Liga Super, musim ini – tercalar selepas kecundang 0-1 kepada FELDA United di Stadium Hang Jebat, Paya Rumput Melaka, petang semalam. 

Skuad Peneroka itu berterima kasih kepada penyerangnya, Azrul Ahmad yang bijak menolak masuk gol kemenangan pada minit ke-28 untuk menewaskan penjaga gol Selangor, Norazlan Razali.

Hanya tiga hari selepas menumbangkan Perak, anak didik Irfan Bakti gagal mengulangi rentak sama dan akur masih ada banyak perlu diperbaiki sebelum mendapat semula pengiktirafan, termasuk memperkasakan semula jentera serangan mereka.

Pada babak pertama tuan rumah nyata lebih agresif, sebaliknya gerakan yang cuba dicipta penyerang Selangor, Amirulhadi Zainal, Safiq Rahim dan Amri Yahyah juga bijak ditutup Nizam Abu Bakar bersama rakan lain. 

Pada babak kedua, Merah Kuning cuba membentuk permainan tersusun menerusi gerakan Safiq, Mohd Fitri Shazwan dan Amirulhadi tetapi penyudah tumpul menghampakan, termasuk peluang baik pada minit ke-56 tetapi gagal ditanduk tepat Asrarudin Putra Omar. 

Ketika skuad Lembah Klang itu berusaha mencari gol penyamaan, Azrul berpeluang sekali lagi menghukum kepincangan benteng Selangor pada minit ke-59 tetapi tolakannya gagal menemui sasaran ketika hanya berdepan Norazlan. 

Usaha Selangor cuba mengikat kedudukan terus dihampakan barisan skuad E Elavarasan termasuk tandukan Amri pada minit ke-63, rembatan Safiq (66) dan cubaan K Gurusamy dua minit selepas itu yang sekadar melepasi palang gawang FELDA United untuk Selangor berputih mata di bumi Hang Tuah.  - BHarian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Iklan Mangga