slmt dtg

Pengikut

ads by mangga

HBeat

Rabu, 18 Januari 2012

Skandal jejas moral


SKANDAL rasuah di awal musim yang menghimpit Perlis memberi tamparan hebat buat skuad Liga Perdana negeri itu hinggakan jurulatih, Abdullah Hassan mengaku moral anak buahnya kini terjejas teruk.

Sebaik timbulnya isu itu berikutan kekalahan teruk 2-7 di tangan Majlis Perbandaran (MP) Muar pada perlawanan pertama Isnin lalu, pemain skuad Singa Utara teruk dikritik hebat penyokong sendiri.

Pada perlawanan kedua ketika tumpas 1-2 kepada Sime Darby di Kangar, Jumaat lalu, ada penyokong bertindak berani dengan menaikkan kain rentang mengecam pemain yang disyaki terbabit dengan rasuah.

Pada masa ini, siasatan terhadap dakwaan itu masih dijalankan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), termasuk memanggil seorang pemain untuk memberikan keterangan Sabtu lalu.

Bagaimanapun, Abdullah berharap tiada pemain terbabit dalam gejala buruk itu agar mereka dapat kembali memberi tumpuan kepada kempen liga.

“Selepas kekalahan mengecewakan kepada MP Muar, ada penyokong membawa kain rentang pada perlawanan dengan Sime Darby. 

“Jika tidak silap saya, tulisan kain rentang itu menyebut, “Si perasuah, rakyat negeri Perlis mahu kamu ke neraka.” 

“Pada saya itu hanyalah andaian penyokong yang marah selepas kekalahan teruk perlawanan pertama. Tapi tindakan itu menyebabkan moral pemain saya terjejas,” katanya ketika dihubungi Arena Metro selepas tamat perlawanan menentang Pos Malaysia yang berkesudahan seri 3-3 kelmarin.

Semalam Arena Metro menyiarkan berita mengenai seorang pemain yang baru menyertai Perlis musim ini disoal siasat SPRM, Sabtu lalu, berhubung dakwaan menjual perlawanan.

Abdullah mengesahkan perkembangan terbaru itu namun enggan mengulas lanjut selain menyatakan pemain terbabit sudah tidak beraksi selepas perlawanan pertama akibat kecederaan.

“Memang ada pemain dipanggil untuk disiasat polis, SPRM tapi setakat ini hanya seorang pemain saja. Saya harap andaian buruk (pemain menerima rasuah) ini tidak berlaku, namun kami tetap waspada,” katanya. - myMetro

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Iklan Mangga