slmt dtg

Pengikut

ads by mangga

HBeat

Sabtu, 4 Disember 2010

Akmal bidas KAFA


BEKAS penyerang Kelantan, Akmal Rizal Rakhli membidas Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) yang didakwa tidak berpegang kepada janji dalam isu pembahagian bonus kemenangan Piala Malaysia musim lalu.
Akmal mendakwa, dia bersama lima lagi pemain tidak diberikan bonus kerana mengambil keputusan untuk meninggalkan pasukan Kelantan sebaik sahaja Liga Malaysia musim 2010 berakhir.
"Saya bersama Hairuddin Omar, Indra Putra Mahayuddin, Azizi Mat Rose dan Nor Farhan Mohamad tidak mendapat bonus seperti yang dijanjikan, sedangkan kami berada dalam skuad utama pada musim lalu.
"Dalam masa yang sama, saya dapat tahu pemain yang kekal telah diberikan bonus kemenangan itu mengikut kadar tertentu," katanya ketika dihubungi semalam.
Tambahnya, dia berharap Presiden KAFA, Tan Sri Annuar Musa dapat menyelesaikan masalah pembahagian bonus itu apabila pulang dari luar negara.
Sepanjang musim lepas, pasukan Kelantan dilihat sebagai skuad yang mantap dan sempurna tanpa sebarang masalah.
Bagaimanapun, sebaik sahaja menjulang Piala Malaysia, beberapa tonggak utama dikatakan akan mengangkat kaki berhijrah ke pasukan lain.
Akmal Rizal dan Hairuddin sah akan beraksi dengan Perak serta Negeri Sembilan.
Bagaimanapun kedudukan kapten pasukan, Indra Putra, Azizi dan Nor Farhan Mohamad masih belum diketahui biarpun ada desas-desus mengatakan mereka akan berhijrah ke T-Team.
Pada Selasa lalu, Kosmo! melaporkan, Annuar melahirkan rasa kecewa dengan sikap segelintir pemain yang disifatkannya sebagai lupa diri selepas berjaya mencipta nama dengan The Red Warriors.
Annuar meluahkan kekecewaan itu melalui laman sosial Facebook peribadinya dan menyifatkan beberapa pemain Kelantan sebagai 'pemain yang hari ini mula ada nama telah lupa bahawa dulu mereka nobody (tidak terkenal)'.
Akmal Rizal yang juga bekas penyerang kebangsaan berkata, dia mengucapkan terima kasih kepada Kerajaan Negeri Kelantan kerana memberikan bonus sebanyak RM200,000 dan berharap KAFA mengagihkannya secara adil kepada semua pemain.
"Saya percaya KAFA akan mengagihkan wang ini kepada semua pemain termasuk kami yang telah berhijrah ke pasukan lain," katanya.Oleh YATIMIN ABDULLAH

1 ulasan:

  1. biasa le tu...bila dah ada nama...byk la offer... bila x laku esok, balik la ke KAFA... gilap balik kasi bersinar.... tapi walau camna pun janji harus ditunai...byr le hasil titik peluh mereka.....

    BalasPadam

Iklan Mangga