slmt dtg

Pengikut

ads by mangga

HBeat

Khamis, 25 November 2010

Australia kuasai anugerah

PEMAIN kebangsaan Australia, Sasa Ognenovski (kanan) dan Kathryn Gill (L) masing-masing dipilih Pemain Lelaki dan Wanita Terbaik AFC 2010 pada majlis anugerah khas di Petaling Jaya, semalam. - STR

Semalam, Australia telah mendominasi Anugerah Tahunan Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC) selepas dua pemain kebangsaan skuad bola sepak lelaki dan wanita meraih Anugerah Pemain Bola Sepak Terbaik di Hotel Sunway Resort, Petaling Jaya.

Pemain Piala Dunia 2010 Australia, Sasa Ogenovski meraih anugerah tersebut dengan mengenepikan pencabar Bader Al Mutawa (Kuwait), Farhad Majidi (Iran), Farshid Taledi (Iran) dan Husain Salman (Bahrain).

Australia turut cemerlang selepas pemain kebangsaan wanitanya, Kathryn Gill dinobatkan sebagai Pemain Bola Sepak Terbaik Wanita AFC dengan mengalahkan pencabar utamanya pemain Jepun, Homare Sawa dan Jo Yun Mi (Korea Utara).

Anugerah bagi kategori lelaki disampaikan oleh PM, Datuk Najib Tun Razak manakala untuk kategori wanita disampaikan oleh Presiden AFC, Mohamed Hamam.

Jepun memperolehi dua anugerah iaitu Pasukan Kebangsaan Terbaik dan Anugerah Jurulatih Terbaik Lelaki pula disandang oleh Takeshi Okada, jurulatih kebangsaan Jepun yang berjaya membawa Jepun ke pusingan kedua Piala Dunia 2010 di Afrika Selatan lalu.

Manakala Kelab Bola Sepak Asia Terbaik pula dimenangi oleh Kelab dari Korea Selatan, Seongnam Ilhwa Chunma.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Iklan Mangga