slmt dtg

Pengikut

ads by mangga

HBeat

Rabu, 24 November 2010

Rangers janji sekat United


GLASGOW - Penyerang Rangers, Kenny Miller menegaskan pasukannya tiada pilihan selain daripada menewaskan Manchester United hari ini, untuk mara ke peringkat kalah mati Liga Juara-Juara.

Kelab dari Scotland itu mengalu-alukan kedatangan United ke Ibrox untuk perlawanan terakhir Kumpulan C, ketika kedua-dua pasukan kini memburu slot ke saingan 16 pasukan terbaik.

Miller mengakui aksi hari ini bakal menjadi perlawanan yang sukar, kerana prestasi skuad bimbingan Alex Ferguson berada pada tahap terbaik sepanjang minggu lepas.

''Kami banyak memerhati corak perlawanan mereka sebagai panduan untuk pasukan ini apabila menghadapi mereka.
''Pada perlawanan kali ini, saya mahu mencipta lebih banyak peluang gol dengan melakukan serangan, kerana beraksi di tempat sendiri bakal memberikan kelebihan kepada kami,'' kata Miller.

Sewaktu Rangers bertemu United pada perlawanan peringkat kumpulan September lepas, Ferguson menurunkan pemain seperti Fabio Da Silva, Chris Smalling dan Darron Gibson serta pemain bintang Dimitar Berbatov, Paul Scholes dan Ryan Giggs.

Bagaimanapun, pada perlawanan kali ini, United bakal menurunkan pemain tonggak kelab itu, Wayne Rooney (gambar di atas) yang telah pulih daripada kecederaan, sekali gus memberikan petanda awal bahawa skuad Ferguson serius untuk di pusingan kalah mati.

''Kami tidak kisah sama ada United mahu menurunkan seberapa ramai pemain bintang mereka, ia tidak membuatkan kami lemah semangat.

''Sungguhpun kami hanya sebuah pasukan kecil, itu tidak menjadi halangan untuk kami menghadapi pasukan gergasi Liga Perdana England itu,'' jelas Miller.

Dalam pada itu, Rangers berdepan kecederaan beberapa pemain utama seperti, Nikica Jelavic, James Beattie, Madjid Bougherra dan Maurice Edu, hanya Sasa Papac sahaja yang dijangka pulih sepenuhnya. - AFP

3 ulasan:

  1. glory amn utd glory..1mata g nak layak pusingan kalah mati..
    JOM BACE ENTRY BARU
    "1.Dr Rozmey idola hatiku"

    "2.Kelebihan Ayat Ruqyah"

    BalasPadam
  2. xnak ikot bole awk??hahaha:) awk thanx dtg jenguk eyka n domo comot n taw!:)

    BalasPadam

Iklan Mangga