slmt dtg

Pengikut

ads by mangga

HBeat

Selasa, 1 Mac 2011

Rooney ada misi peribadi


ROONEY bertekad untuk merobek gawang Chelsea di Stamford Bridge awal pagi esok

LONDON - Wayne Rooney ada misi peribadi yang mahu dilunaskan ketika Manchester United menentang Chelsea pada aksi Liga Perdana England awal pagi esok.
Selepas beraksi hambar sepanjang musim ini, Rooney mahu menjadikan Stamford Bridge sebagai medan untuk kembali memulihkan reputasinya.
Musim ini, Rooney tampak bergelut untuk mendapatkan semula sentuhan berbisa apabila dia diheret dengan isu peribadi, masalah kecederaan dan tarik tali berhubung kontrak barunya bersama United.
Biarpun sejak beberapa minggu ini Rooney kembali menampakkan semula sentuhannya, dia tetap dibayangi dengan berita-berita negatif.
Rooney yang menyumbang satu gol ketika United membelasah Wigan Athletic 4-0 pada Sabtu lalu, dikritik hebat pengurus Wigan, James McCarthy yang mendakwa penyerang England itu sepatutnya dilayangkan kad merah kerana menyiku James McCarthy.
Namun menurut Rooney, kontroversi terbaru itu tidak akan menjejaskan persembahannya bagi menghadapi dua perlawanan penting menentang Chelsea awal pagi esok dan Liverpool pada Ahad ini.
"Memang ini musim sukar saya dan mungkin juga musim terburuk saya tetapi apa yang penting, saya kini berasa kembali cergas dan segar.
"Saya mahu memulakan kembali rentak bermula sekarang dan mahu memberikan impak besar kepada pasukan dalam pertemuan paling penting menentang Chelsea ini," kata Rooney.
Andai United berjaya menewaskan Chelsea di Stamford Bridge awal pagi esok, mereka mampu melebarkan jurang kepada tujuh mata berbanding pasukan di tangga kedua, Arsenal.
Namun kali terakhir anak-anak buah Alex Ferguson itu mencatat kemenangan di Stamford Bridge ialah pada April 2002.
"Rekod kami di Stamford Bridge memang buruk. Sepanjang karier, saya belum pernah menikmati kemenangan di sana.
"Tetapi ia bukanlah perkara yang bermain dalam fikiran saya. Malah ia membuatkan kami lebih bersemangat untuk mencipta kemenangan pada perlawanan ini.
"Ia jelas suatu perlawanan yang cukup penting. Chelsea pasti mahukan kemenangan lebih daripada kami. Diharap mereka akan lebih merasai tekanannya," jelas Rooney. - AFP

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Iklan Mangga