slmt dtg

Pengikut

ads by mangga

HBeat

Rabu, 15 Jun 2011

Khidmat Pharrell Williams Kagumkan Yuna


Yuna lagumi budaya kerja dan kecekapan Pharrell Williams menerbitkan lima lgu barunya. - Foto The Star oleh GLENN GUAN
PETALING JAYA: Penyanyi Yunalis Zarai atau Yuna mengakui pengalamannya bekerjasama dengan vokalis dan pemain dram kumpulan N.E.R.D iaitu Pharrell Williams dalam proses rakaman album barunya adalah sesuatu yang tidak pernah dijangkakan.
Kata Yuna, dia berasa seolah-olah bermimpi apabila terlibat secara langsung dalam penghasilan lima buah lagu baru di sebuah studio di Miami, Amerika Syarikat (AS), baru-baru ini.
"Saya tidak pernah termimpi akan berpeluang untuk bekerjasama dengan Pharrell. Sejak bangku sekolah saya sudah mendengar lagu-lagunya dan mengagumi kreativiti yang diketengahkan dalam muziknya.
"Rasa seperti tidak percaya pun ada apabila kami bersama-sama menulis lima lagu untuk album saya," katanya yang ditemui di Menara Star, di sini, Isnin.
Yuna dan Pharrell Williams di studio rakaman di Miami, Amerika Syarikat, baru-baru ini. - Gambar ihsan Yuna
Tambah penyanyi lagu Dan Sebenarnya ini, kesungguhan dan kecekapan Williams sepanjang penerbitan album itu bukan saja mengagumkan, malah memberikan pengalaman baru.
"Pharrell bukan saja kreatif, malah begitu cepat mencari idea untuk menulis lagu. Berbeza dengan cara saya di mana selalunya saya tunggu ilham datang tetapi dia mencari ilham itu untuk menghasilkan muzik.
"Dia seorang yang tegas, cekap dan bekerja-keras. Disiplin yang diterapkan dalam kerjanya begitu mengagumkan.
"Bayangkanlah, saya seorang yang ego dan tidak mudah untuk akur dengan kata orang lain tetapi saya tunduk pada arahannya ketika rakaman kerana dia tahu apa yang dia mahu," kongsinya.
Lima lagu yang ditulis bersama itu bakal dimuatkan dalam album sulungnya untuk pasaran AS kelak.
Album yang mengandungi 10 hingga 12 trek lagu itu dijangka dipasarkan pada hujung Oktober atau awal tahun depan.
Sejak mengikat kontrak di bawah Fader Label di AS pada Mac lalu, Yuna kerap berulang-alik di antara Malaysia dan AS untuk mengukuhkan jenamanya di sana.
Album EP Yuna untuk pasaran AS iaitu Decorate dipasarkan sejak 15 Mac lalu menerusi iTunes. - mStarOnline

1 ulasan:

  1. As'kum.

    Ya...Pharaell adalah seorang pemuzik jutawan, pemilik Billionaires Boy Club (jenama baju) dan pencipta lagu tema 'Despicable Me' - filem animasi 3D yg begitu hebat. Kalau Yuna terpaksa ikut kata Pharaell, maka memang kena sangat le tu...untuk berjaya, buang ego tak bertempat dan utamakan hasil kerja bermutu berkualiti. Tahniah Yuna. Kalau anda bijak, anda boleh terus melangkah menjadi 'world class'.

    - Mandan
    Ersante.com

    BalasPadam

Iklan Mangga