slmt dtg

Pengikut

ads by mangga

HBeat

Rabu, 27 April 2011

Emma Watson nafi tukar universiti kerana dibuli


LONDON - Bintang filem Harry Porter, Emma Watson yang akan menghentikan pengajiannya di Universiti Brown pada musim luruh ini menafikan bahawa dia menjadi mangsa buli sehingga mengambil keputusan untuk berpindah ke universiti lain, lapor sebuah akhbar semalam.
Pengumuman itu dibuat oleh pelakon berusia 21 tahun tersebut beberapa hari selepas timbul dakwaan mengatakan dia sering diejek dan dibuli oleh rakan-rakan sekelasnya.
Emma dikatakan menjadi subjek usikan sinis oleh kawan-kawannya ketika dia menjawab soalan daripada pensyarah sewaktu kuliah.
Menurut sumber terdekat Emma kepada akhbar New York Daily News: "Kawan-kawan sekelas Emma akan menyampuk sambil meniru dialog paling popular dalam skrip filem Harry Porter."
Jurucakap selebriti yang dianggar memiliki kekayaan berjumlah AS$16.4 juta (RM49.5 juta) itu, Vanessa Davies mengatakan Emma sebenarnya ingin mengambil kursus yang tidak ditawarkan oleh Universiti Brown.
Tidak wujud isu dia dibuli kerana selama ini Emma difahamkan cukup suka menghabiskan waktu belajar di institusi tersebut.
Emma yang memulakan pengajian di universiti yang terletak di Rhode Island itu sebelum ini mengaku berdepan perasaan bimbang jika tidak dapat menyesuaikan diri dengan persekitaran baharunya sewaktu kali pertama mendaftar pada September 2009.
Davies turut menafikan khabar angin bahawa Emma yang mengambil jurusan Sejarah dan Drama Wanita Eropah memilih Ivy League sebagai tempat menyambung pengajian selepas ini.
Universiti Brown menjadi salah satu pusat pengajian tinggi di Amerika Syarikat yang mempunyai alumni terdiri daripada bekas presiden, diplomat-diplomat, golongan diraja dan selebriti lain. - Agensi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Iklan Mangga