slmt dtg

Pengikut

ads by mangga

HBeat

Selasa, 5 April 2011

Safee mahu pulang tabur bakti


BIARPUN semakin mencipta nama bersama kelab Pelita Jaya di Indonesia, penyerang kebangsaan, Mohd. Safee Mohd. Sali tetap mahu pulang membantu Malaysia pada kempen Kelayakan Piala Dunia 2014.
Selepas beraksi lima perlawanan bersama Pelita Jaya pada saingan Liga Super Indonesia (ISL) bermula 5 Mac lalu, Safee, 27, sudah berjaya meledak empat gol dan membantu pasukannya mencatat tiga kemenangan daripada lima perlawanan.
Lebih menarik, Pelita Jaya yang sebelum kehadiran Safee hanya berjaya mengutip 10 mata daripada 14 perlawanan tetapi selepas kehadiran Safee, Pelita Jaya sudah mengumpul sembilan mata dan tidak lagi menghuni tangga tercorot ISL.
Menurut Safee, dia kini cukup gembira kerana bebanan dan harapan tinggi membantu kelab itu berjaya dilaksanakan dengan baik setakat ini tetapi pada masa yang sama tetap rindu untuk menyarung jersi skuad kebangsaan.
“Memang gembira kerana empat gol saya setakat ini berjaya menghadiahkan tiga kemenangan kepada Pelita Jaya. Ia terhasil dengan bantuan rakan-rakan dan tidaklah saya sendirian menanggung beban.
“Tentang tugasan skuad kebangsaan, jika dipanggil jurulatih (K. Rajagobal), memang saya sentiasa bersedia untuk pulang menyarung jersi kebangsaan Malaysia menentang Taiwan (29 Jun dan 3 Julai) pada aksi Kelayakan Piala Dunia.
“Tetapi ia tertakluk kepada jadual pasukan dan saya rasa perkara ini saya serahkan kepada FAM (Persatuan Bola Sepak Malaysia) dan Pelita Jaya untuk membincangkannya,” kata Safee ketika dihubungi Kosmo! semalam.
Malam kelmarin, Safee menjaringkan gol keempat peribadinya ketika Pelita Jaya menewaskan Persijap 2-0 di Stadium Singaper bangsa, Karawang menerusi satu sepakan gunting menarik pada minit ke-10.
Masih ada baki sembilan lagi perlawanan yang perlu diharungi Safee dan Pelita Jaya untuk saingan ISL musim ini tetapi bekas penyerang Selangor itu tidak dapat diturunkan pada aksi seterusnya menentang Persela, Rabu depan.
“Semalam (kelmarin) saya menerima kad kuning kedua dan akan digantung satu perlawanan. Memang kecewa.
“Tetapi saya akan cuba lakukan yang terbaik apabila bertemu Deltras pada 16 April ini,” jelas Safee. - Kosmo

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Iklan Mangga