slmt dtg

Pengikut

ads by mangga

HBeat

Isnin, 13 Jun 2011

Bawa ganja, air ketum saksi akhir Piala FA


Mohan Singh Tara Singh menunjukkan rampasan dadah diperoleh ketika perlawanan akhir Piala FA di Ibu Pejabat Polis Cheras, Kuala Lumpur, semalam.
KUALA LUMPUR 12 Jun - Lima penyokong ditahan kerana cuba membawa masuk senjata berbahaya, dadah selain terlibat dalam pergaduhan ketika menyaksikan perlawanan akhir Piala FA di antara Kelantan dan Terengganu, di Stadium Nasional Bukit Jalil, di sini malam semalam.

Tiga daripadanya didapati membawa senjata berbahaya dan dadah yang disembunyikan dalam beg masing-masing ketika pemeriksaan di pintu masuk stadium.

Dua lagi yang merupakan penyokong kedua-dua pasukan ditahan selepas perlawanan kerana menggunakan senjata berbahaya ketika bergaduh dipercayai berpunca daripada perselisihan faham.

Menurut Ketua Polis Daerah Cheras, Asisten Komisioner Mohan Singh Tara Singh, kesemua yang ditahan itu berusia 21 hingga 35 tahun dan direman tujuh hari bermula semalam hingga 17 Jun ini.

"Antara barangan dirampas adalah beberapa peket ganja, air ketum, pisau yang diubah suai seperti pen serta pemutar skru yang disimpan dalam botol air mineral dalam dua beg berasingan.

"Selain itu senjata buku lima ditemui daripada salah seorang penyokong bola sepak yang terlibat dalam pergaduhan," katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah Cheras, di sini hari ini.

Beliau berkata, kesemua yang ditahan disiasat mengikut Seksyen 160 Kanun Keseksaan kerana gaduh gempur dan Seksyen 7 Kanun Keseksaan kerana memiliki senjata berbahaya.

Katanya, tiada kecederaan atau kerosakan harta awam dilaporkan tetapi banyak botol air mineral yang dibaling penonton-penonton bersepah di atas padang.

Tambahnya, walaupun pihak berkuasa melarang untuk dibawa masuk mercun namun masih ada segelintir penyokong berdegil dengan larangan tersebut.

"Jika berlaku kebakaran boleh menyebabkan penonton lain cedera jika keadaan menjadi huru-hara dan tidak terkawal.

"Sekiranya orang ramai mematuhi setiap arahan, semua pihak boleh menikmati perlawanan dengan tenang," katanya lagi - Utusan


1 ulasan:

  1. baso aye bengong belako ni....buke nak gi tengok bola, nak gi wat onar sebenarnyo.

    BalasPadam

Iklan Mangga